Veelgestelde vragen
Zoekresultaten
Meest gestelde vragen
Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Hier vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen.
Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?
Bekijk hier de abonnementsvoorwaarden van de Hoogeveensche Courant.
Ons privacy statement leest u hier.
Ons privacy statement leest u hier.
Wat zijn de abonnementstarieven?
Dit zijn de tarieven voor de Hoogeveensche Courant per 13 december 2024:
Compleet-abonnement
Per maand: € 16,75
Per kwartaal: € 49,75
Per halfjaar: € 99,50
Per jaar: € 199,-
Digitaal Extra abonnement
Per maand: € 9,50
Per kwartaal: € 28,50
Per jaar: € 114,-
Bij betaling per factuur geldt een toeslag van € 2,- per betaalperiode. Wilt u overstappen naar betaling per automatische incasso, dan maken we dat graag voor u in orde. Bel ons op 088 - 800 2061 of stuur een e-mail naar contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Compleet-abonnement
Per maand: € 16,75
Per kwartaal: € 49,75
Per halfjaar: € 99,50
Per jaar: € 199,-
Digitaal Extra abonnement
Per maand: € 9,50
Per kwartaal: € 28,50
Per jaar: € 114,-
Bij betaling per factuur geldt een toeslag van € 2,- per betaalperiode. Wilt u overstappen naar betaling per automatische incasso, dan maken we dat graag voor u in orde. Bel ons op 088 - 800 2061 of stuur een e-mail naar contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Wat zijn de bezorgtijden van de Hoogeveensche Courant?
We streven ernaar om de abonneekrant op maandag en vrijdag uiterlijk om 19.00 uur bij u te bezorgen.
Hoe kan ik een bezorgmelding doorgeven?
U kunt uw bezorgmelding zelf eenvoudig doorgeven via onze bezorgservice. Uw melding zal direct worden doorgegeven aan onze afdeling Distributie, zodat we de bezorging van uw krant snel kunnen verbeteren.
Komt u er niet uit en wilt u uw bezorgmelding telefonisch doorgeven? U kunt contact opnemen met ons KlantencontactCentrum via 088-800 2061.
Komt u er niet uit en wilt u uw bezorgmelding telefonisch doorgeven? U kunt contact opnemen met ons KlantencontactCentrum via 088-800 2061.
Ik wil mijn bezorgmelding wijzigen of intrekken.
Heeft u een bezorgmelding doorgegeven maar is de krant toch wel bezorgd? Geef dit s.v.p. door aan ons KlantenContactCentrum via 088 800 2061.
Ik wil bezorger worden.
Fijn dat u bezorger wilt worden! Mediahuis Noord is regelmatig op zoek naar nieuwe bezorgers. Kijk op www.bezorgdekrant.nl voor meer informatie en de vrije wijken.
De acceptgiro verdwijnt | Hoe kan ik nu betalen?
Zoals u wellicht heeft vernomen verdwijnt de acceptgiro per 1 juni 2023 in heel Nederland en zullen banken dit niet meer als betaalmiddel verwerken. Ook de nieuwsbladen van Mediahuis Noord zullen daarom noodgedwongen moeten stoppen met het versturen hiervan. Dit betekent dat u vanaf 1 maart 2023 voortaan facturen zonder acceptgiro van ons zult ontvangen. We begrijpen dat dit mogelijk vervelend voor u kan zijn. Kies voor betaalgemak, kies voor automatische incasso.
U kunt dit zelf snel en eenvoudig regelen door hier te klikken.
Hieronder geven wij aan hoe u uw abonnementsgeld ook kunt betalen:
Internetbankieren
Papieren overschrijfkaarten
- Het abonnementsgeld wordt automatisch van uw rekening afgeschreven
- Geen bijkomende kosten, dus u bespaart € 2,00 per betaalperiode
- U heeft er geen omkijken naar
- Eén telefoontje en uw machtiging kan weer worden stopgezet
- Uw facturen kunt u altijd digitaal inzien door in te loggen op mijn.hoogeveenschecourant.nl. Ga hiervoor naar Mijn Abonnement.
U kunt dit zelf snel en eenvoudig regelen door hier te klikken.
Hieronder geven wij aan hoe u uw abonnementsgeld ook kunt betalen:
Internetbankieren
- U ontvangt een (digitale) factuur
- Via internetbankieren kunt u deze betalen
Papieren overschrijfkaarten
- U ontvangt een (digitale) factuur
- En betaalt deze via een overschrijfkaart
- Deze kunt u bij uw eigen bank bestellen
Hoe kan ik een naamswijziging doorgeven?
Voor het wijzigen van uw naamgegevens verzoeken wij u contact op te nemen met ons KlantContactCentrum via 088-800 2061 of per e-mail via contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Wilt u van een ander rekeningnummer betalen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via ons KlantenContactCentrum op 088 800 2061.
Ik ga verhuizen, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
U kunt uw nieuwe adres zelf doorgeven via uw HC-account. Tevens kunt u dit doorgeven aan ons KlantenContactCentrum, telefonisch via 088 800 2061 of per mail aan contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Ik ga op vakantie, kan ik de app blijven gebruiken?
U kunt altijd de digitale krant lezen in de Hoogeveensche Courant-app, ook als u de bezorging van de papieren krant tijdelijk heeft onderbroken. Voor het downloaden van de digitale krant is wifi of een dataverbinding nodig. Indien u de krant eenmaal heeft gedownload kunt u deze ook offline lezen.
Ik wil mijn vakantie doorgeven.
U kunt zelf uw vakantie doorgeven via mijn.hoogeveenschecourant.nl. Voor vragen kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2061.
Hoe kan ik een onderbreking wijzigen of annuleren?
Wilt u een wijziging doorgeven in uw onderbrekingsservice of deze annuleren? Neem dan contact op met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2061.
Wanneer start mijn abonnement?
Uw abonnement start zo snel mogelijk. Binnen drie werkdagen nadat u zich via deze website heeft aangemeld, krijgt u de eerste krant in de bus of toegang tot uw digitale krant. Bovendien ontvangt u een welkomstbrief met daarin alle informatie over uw abonnement.
Stopt mijn abonnement automatisch?
Uw abonnement stopt niet automatisch, deze geldt tot wederopzegging. Een opzegging moet minimaal één maand voor het verstrijken van de lopende betaalperiode bij ons binnen zijn. Lees hier de volledige voorwaarden.
Hoe kan ik een abonnement beëindigen?
Wilt u uw abonnement opzeggen? Wij vinden het jammer dat u dit overweegt. Houdt u rekening met de opzegtermijn van één maand. Wij helpen u graag bij ons KlantenContactCentrum, van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur via 088 800 2061.
Kan ik de Hoogeveensche Courant ook digitaal lezen op bijvoorbeeld mijn telefoon of tablet?
Met de Hoogeveensche Courant app heeft u onbeperkt toegang tot onze digitale editie. U leest de krant in zijn vertrouwde, herkenbare vorm op uw scherm en kunt op ieder artikel inzoomen. U kunt artikelen ook downloaden. De gratis editie van de Hoogeveensche Courant leest u via deze link
Waarom moet ik een HC-account aanmaken?
Om gebruik te maken van de digitale diensten van de Hoogeveensche Courant heeft u een HC-account nodig. Dit account kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor het doorgeven van uw vakantie of om online een bezorgklacht te melden.
Daarnaast heeft u met uw HC-account toegang tot de digitale krant via de app voor tablet en smartphone en alle online artikelen op hoogeveenschecourant.nl.
Daarnaast heeft u met uw HC-account toegang tot de digitale krant via de app voor tablet en smartphone en alle online artikelen op hoogeveenschecourant.nl.
Ik kan niet inloggen.
Heeft u nog niet eerder ingelogd? Maak dan eerst een account aan via de knop Registreren.
Indien u wel een account heeft maar niet meer kunt inloggen, kunt u het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor klikt u op de knop 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm.
Heeft u een account maar deze nog niet gekoppeld aan uw abonnement, ga dan naar het startscherm en klik op 'Abonnement koppelen'. Hier koppelt u uw abonnement met uw postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van uw rekeningnummer.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2061.
Indien u wel een account heeft maar niet meer kunt inloggen, kunt u het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor klikt u op de knop 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm.
Heeft u een account maar deze nog niet gekoppeld aan uw abonnement, ga dan naar het startscherm en klik op 'Abonnement koppelen'. Hier koppelt u uw abonnement met uw postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van uw rekeningnummer.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2061.
Kan ik mij aanmelden met verschillende e-mailadressen?
U kunt uw HC-account slechts met één e-mailadres registreren en aanmelden.
Wanneer is de digitale krant beschikbaar?
U kunt de nieuwste editie van de digitale krant lezen vanaf onderstaande tijdstippen:
Maandag: 13.30 uur
Woensdag (huis-aan-huis): 11.30 uur
Vrijdag: 14.00 uur
Maandag: 13.30 uur
Woensdag (huis-aan-huis): 11.30 uur
Vrijdag: 14.00 uur
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wij helpen u graag verder bij ons KlantenContactCentrum, 088 800 2061.